Tuesday, March 4, 2014

EV PEYNİRİNDEN KEDİ OLUR MU? OLUR HEM DE ÇOK LEZZETLİ OLUR.



ev peynirinden kedi olur mu olur hem de cok lezzetli olur 1


Öncelikle Dünya Kediler günü kutlamak isterim.

Benim çocuklar için  yaptığım çoğu çalışmalar nedense hep kediye dönüşür.

İşte yukarıda yine kedili bir çalışmam sizlerle buluştu bugün.

Tübitak -Meraklı Minik "Haydi Mutfağa" çalışmalarından biri .

Çok eğlenerek, keyifle oluşturmuştum.

Esin kaynağım evdeki tatlı kedimiz "Mıyık " oldu her zamanki gibi.

Salatalıktan tasması ve yanında tere filizleri ile poz vermişti bana.

Ev peyniri yapmak isterseniz ,yapımı çok kolay.

1 litre sütü kaynattıktan sonra altını kapatıp,bir yemek kaşığı sirke ekleyip karıştırıp bırakıyorum.

Ben limon yerine sirke ile kestirmeyi tercih ediyorum.

Sirke yerine 1 yemek kaşığı limon suyu da ekleyebilirsiniz.

Bir süre sonra iyice ılıdığı zaman tülbetten süzüyorum.

İyice suyu süzülünce sızma zeytinyağı,taze otlar,baharatlarla çeşnilendiriyorum.

Eskiden yeni yapılan peynir,yoğurt sofraya gelirken nazar değmesin diye üzerine çörekotu serpilirmiş.

Ben de uyguluyorum.Aklınızda olsun.

Afiyetle,sevgiyle.

No comments:

Post a Comment